Bij drama maken ze er een dolle boel van

Klas T11 is de afgelopen week bezig geweest met het maken van personages. Zij google-den een foto van een onbekend persoon en hebben bedacht wat voor personage dit zou kunnen zijn: van uiterlijk tot karaktereigenschappen, adres, beroep en lievelingseten. Daar maakten zij eerst een zelfportret (foto) van met zichzelf, daarna ook een vlog vanuit het personage. Hierin vertelden ze iets over zichzelf of een gebeurtenis die ze meemaakten. 

 

De dramalessen in de brugklas zijn vrolijke lessen: een 60-minuten-challenge, zonder huiswerk, maar een opdracht die binnen die 60 minuten gedaan en ingeleverd kan worden. Ook de warming-up-spelletjes worden niet vergeten: elke week biedt een andere leerling zich vrijwillig aan om een leuk spelletje te bedenken om in de eerste 5 minuten van de les mee 'op te warmen'. Zo deden we al de 'humming-challenge', waarin we moesten raden welk liedje er geneuried werd, en de Emoji-challenge: wie kan het snelst een passende emoji zoeken bij de opdracht (iets groens/iets met water, etc.).

 

Een gezellige, gekke boel, waarin we vooral positief in contact blijven met elkaar. 

 

>> klik hier voor de bijdrage van Meike

>> klik hier voor de bijdrage van Stefan

 

 

Naar het overzicht